سومین رویداد مهم جهان اکسپوی 2020 در دبی می باشد.
بعد از جام جهانی و المپیک، رخداد اکسپوی 2020 بود که در خاورمیانه برگزار شد. به آن المپیک فرهنگ ملل می گویند.
شعار اکسپو، ارتباط ذهن ها و خلق آینده است.
جایی که قبلا بیابانی بیش نبود این روز ها چشم انداز آینده است.
نمایشگاه جهانی 7 میلیارد دلاری در دبی، همه را از سراسر جهان به آنجا کشاند.
این اولین بار بود در منطقه خاورمیانه و در واقع در کشور عربی این رویداد را شاهد بودیم. رقبای اکسپوی دبی، روسیه با شعار جهانی شدن زمین و ترکیه با شعار کمپین سلامتی بود.
امارات با وجود اینکه پشتوانه فرهنگی و تمدنی قوی ندارد به جهانیان نشان داد که با تکیه بر یک رویداد و استراتژی قوی می تواند یک کشور بیابانی را به مرکز بزرگ تجاری، اقتصادی و گردشگری تبدیل کند.
اولین نمایشگاه در های پارک لندن در سال 1851 افتتاح شد سه موضوع در نمایشگاه اکسپو بسیار برجسته بود که موضوع اول فرصت ها، تحرک و پایداری که کشور ها آخرین دستاورد های خود را جهان ارایه میکردند.
حضور در این نمایشگاه به نگاه تخصصی من عمق داد و به من ایده های فراوانی در جهت نگاه به آینده ساختمان سازی داد.
برای کاهش و صرفه جویی در مصرف solar energyاستفاده از
انرژی، هوشمند سازی، ارتباط با جوامع و بر هم زدن قواعد به نوعی آشتی ملت ها با هم بود.
مواردی که اکسپوی ایران میتوانست به آن دست یابد:
محفلی برای دیپلماسی عمومی
فرصت تبلیغات طولانی
همکاری بین دولت ها
ارایه هوشمندانه تکنولوژی بادگیر
در طراحی غرفه ایران کاراکتر شهرزاد و تودرتویی داستان هزار ویک شب و سیمرغ مدنظر بوده آنچنان ضعیف عمل کردیم که برداشت افراد از سیمرغ، ققنوس بود در حالی که نماد شناسی این دو مورد با هم تفاوت های بنیادین زیادی دارند.
یکی از به روزترین شیوه های بازاریابی محتوا، قصه سرایی است اما در غرفه ایرانی هیچ اثر مثبتی از این رویداد ها دیده نمی شود.
دوبی در سومین رویداد مهم جهانی اکسپوی 2020
اگر بخواهیم بعضی از استراتژی های امارات و دبی را بشماریم:
دبی هوشمند در 2021 استراتژی بلاک چین در 2021
رونق گردشگری
ماموریت فضایی ارسال سفینه به ماه تا 2024
رونق اقتصادی ابوظبی غیر وابسته به نفت ابوظبی تا 2030
ایجاد پارک خورشیدی تا 2030
استراتژی حمل و نقل خودکار تا 2030
استراتژی هوش مصنوعی تا 2030
استراتژی بهره وری از آب تا 2036
استراتژی امنیت غذایی تا 2051
ایجاد اولین اقامت انسانی در مریخ تا 2117
گنبد الوصل پلازا در سومین رویداد مهم جهانی اکسپوی 2020
گنبد الوصل پلازا، قلب محوطه نمایشگاه اکسپو که مهم ترین برنامه ها در آن محوطه با شکوه و بزرگ برگزار می شود .
هرشب زیر این گنبد 65 متری هنرمندان، مشغول به هنرنمایی هستند و رویداد های بزرگ هم برگزار می شود.
پاویون انگلیس
توسط معمار معروف، استیفان هاوکینگ طراحی شده و با موضوع نوآوری برای آینده مشترک را در بردارد. این پاویون از الگوریتم های کامپیوتری استفاده می کند.هزینه ساخت این مجموعه 44 میلیون پوند می باشد. این پاویون به پاویون شعر معروف است و رویکرد آن هوش مصنوعی می باشد.
قبل از اینکه وارد این فضا شوید، پیام یک سرود دسته جمعی را به جهان منتقل کردید.
پیام جمعی
همانطور که غرفه بریتانیا را ترک کردید، می توانید به نما نگاه کنید و پیام جمعی را بخوانید که به ایجاد آن کمک کرده اید.
ما می خواهیم موسیقی نشان دهنده این واقعیت باشد که ما همه بخشی از یک جامعه جهانی هستیم، نه فقط کشور خودمان. این قطعه موسیقی تک صدای زمین خواهد بود.
صداهای منحصر به فرد صداها یا سازهای ارسال شده به عنوان بخشی از تماس آزاد ما با صداهای مصنوعی و بخش های سفارشی موسیقی از منابع دیگر ترکیب می شود.
این ترکیب توسط Polyphonia ساخته شده است که سیستم صوتی مناسبی را در فضای کر ایجاد می کند تا بازدیدکنندگان بتوانند هنگام سفر در غرفه بریتانیا، Soundscape را تجربه کنند.
از ویژگی های مهم این پاویون، نمای هوشمند با صفحات LED می باشد.
برای ورودی به ساختمان مخروطی شکل به شکل یک ماز، در واقع بخشی است که موسیقی تمام قاره ها برای ایجاد وحدت جهانی پخش می شود.
طراحی و توسعه وب سایت توسط پیکسل دات