موزه آینده دبی

موزه آینده دبی

موزه آینده کجا قرار دارد و کی افتتاح شد؟

اگر در امتداد جاده شیخ زاید دبی رانندگی کرده باشید، متوجه ساخت و ساز چشمگیر در کنار برج های امارات شده اید که موزه آینده است. این موزه در 22 فوریه 2023 افتتاح شد و امروز اولین تولد خود را جشن می گیرد؟

موزه آینده دبی رو کی ساخته؟

این موزه به رهبری اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی، قبل از افتتاح یکی از 14 موزه زیبا شناخته شد و از زمانی که شروع به استقبال از بازدیدکنندگان کرد، آنها را ترک کرد.

 

این موزه چطور ساخته شده است؟

حتی اگر فقط در حال رانندگی هستید، می توانید ببینید که موزه بسیار دقیق است. این به لطف شرکت معماری Killa Design است که از تکنیک‌های مدرن مانند ابزارهای ماشین‌کاری کنترل‌شده توسط کامپیوتر برای برش 1000 قالبی که از فایبرگلاس و قاب فولادی ضد زنگ پشتیبانی می‌کنند، استفاده می‌کند.

این فقط یک فضای آینده نگر نیست. MOTF دارای یک باغ با 100 گونه گیاهی است که میراث و تنوع زیستی امارات متحده عربی را منعکس می کند. درختان و گیاهان، از قاف و سدر گرفته تا درختان نخل و اقاقیا، همگی از فلات سبزی که ساختمان نمادین آن قرار دارد، جوانه می زنند.

موزه دبی

طبقات موزه آینده به چه صورت است؟

موزه آینده دارای تعدادی طبقات است که به تجربیات مختلف اختصاص دارد. سه طبقه با نمایشگاه‌های همهجانبه با تمرکز بر آینده‌های بالقوه توسعه منابع فضایی، اکوسیستم‌ها و مهندسی زیستی، همراه با سلامت و رفاه برگزار خواهد شد. در مورد فناوری آینده‌نگر، طبقه دیگری فناوری‌های آینده نزدیک را به نمایش می‌گذارد که هدفشان تغییر جهان است و چالش‌هایی مانند سلامت، آب، غذا، حمل‌ونقل و انرژی را برطرف می‌کند. طبقه آخر همه چیز در مورد بچه های کوچک است که به کودکان اختصاص داده شده است تا چالش ها را به روش خود حل کنند تا به “قهرمانان آینده” ما تبدیل شوند.

موزه

در داخل می‌توانید انتظار داشته باشید که محیط‌های آینده همه جانبه‌ای را پیدا کنید که علم و فناوری را برای کشف احتمالات آینده ادغام می‌کنند. اگر هنوز قصد بازدید از آن را ندارید، این مکانی است که باید در لیست سفر دبی شما باشد. آیا برای دیدن آینده آماده هستید؟ قیمت بلیط موزه آینده برای هر نفر 145 درهم است و کودکان زیر سه سال به صورت رایگان وارد آن می شوند. شهروندان اماراتی بالای 60 سال، افراد مصمم و یک مراقب همراه نیز به صورت رایگان وارد می شوند.

آخرین مطالب
اشتراک گذاری
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}