Search
Close this search box.
برج جده

برج جده

این پروژه با شجره نامه ای عالی همراه است: آدریان اسمیت برج خلیفه را در زمانی که در Skidmore، Owings و Merrill مشغول به کار بود، طراحی کرد. مانند برج خلیفه، ارتفاع نهایی این پروژه فاش نشده است. این به یاد جنگ های ارتفاع در شهر نیویورک در قرن گذشته است، زمانی که بالای ساختمان کرایسلر تا آخرین اولین کار پنهان نگه داشته شد تا ساختمان اعتماد منهتن را شکست دهد.

ساخت طولانی مدت بلندترین ساختمان جهان، برج جده در شهر جده، عربستان سعودی که به زودی بلندتر هم خواهد شد! به دلیل همه گیری کووید-19، بار دیگر در سال 2020 به تعویق افتاده است. اکنون که هفت سال از آغاز ساخت این پروژه تاریخی می گذرد اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی ممکن است ساختمان نهایی شود و آماده بهره برداری باشد.

پس از تکمیل، ساختمان حداقل 3280 فوت ارتفاع خواهد داشت و توسط آدریان اسمیت از شیکاگو طراحی شده است. این بخشی از توسعه بزرگتر، شهر اقتصادی جده است و اولین سازه در جهان خواهد بود که به ارتفاع یک کیلومتری می رسد (طراحی اولیه قرار بود به ارتفاع یک مایل (1.6 کیلومتر) باشد، اما زمین شناسی منطقه برای آن ارتفاع مناسب نبود).

این پروژه با شجره نامه ای عالی همراه است: آدریان اسمیت برج خلیفه را در زمانی که در Skidmore، Owings و Merrill مشغول به کار بود، طراحی کرد. مانند برج خلیفه، ارتفاع نهایی این پروژه فاش نشده است. این به یاد جنگ های ارتفاع در شهر نیویورک در قرن گذشته است، زمانی که بالای ساختمان کرایسلر تا آخرین اولین کار پنهان نگه داشته شد تا ساختمان اعتماد منهتن را شکست دهد.

مشخصات فنی برج جده

ارتفاع: بیش از 1000 متر معادل 3281 فوت

طراح: آدریان اسمیت

حقایقی درباره برج خلیفه

  1. این سازه که قبلاً به عنوان برج پادشاهی شناخته می شد، محل قرارگیری بلندترین رصدخانه جهان خواهد بود. همچنین دارای یک بالکن جداگانه با قطر 98 فوت در فضای باز خواهد بود که در ابتدا به عنوان یک سکوی هلیکوپتر در نظر گرفته شده بود.
  2. ساختمان آنقدر بزرگ است که نمی توانند آن را در یک رندر به صورت واقعی نشان دهند. فقط ارتفاعات و مناظر چشم پرنده می توانند کل پروژه را شامل شوند. آن نقشه های ساخت و ساز را تصور کنید…

 

  1. شمع های فونداسیون تقریباً به اندازه یک اتاق کوچک به قطر 10 فوت است و می تواند به طول 360 فوت برسد.

 

  1. شکل آن کاربردی است. شبح باریک شدن باید با باد و همچنین گرانش مبارزه کند، بنابراین قطعه سه وجهی به صورت آیرودینامیک طراحی شده است. مخروطی همچنین به به حداکثر رساندن منطقه قابل استفاده/قابل اجاره کمک می کند. اندازه هسته بزرگ در طبقات پایین را با پهن کردن پایه جبران می کند، در حالی که شکل به طور کلی هسته را باریک می کند و باعث می شود در قسمت بالا فضای کمتری مصرف شود.
  2. شکل آن برای برجی به اندازه آن جالب است. طرح “سه گلبرگ” اجازه می دهد تا اکستروژن های جداگانه به یکدیگر ضربه بزنند، در حالی که نمایه از شاخه های چین خورده رشد گیاهان جوان بیابانی الهام گرفته شده است. فرورفتگی های آبشش مانند مقیاس دیگری از فتنه بصری را اضافه می کند.

 

  1. روی ازاره است! اما از شوخی که بگذریم، ساختمان به شکلی ظریف و متفکرانه با زمین برخورد می کند. مسیرهای حمل و نقل متقاطع در اطراف آن قرار دارند و ازاره آن را با محیط شهری خود در هم می آمیزد.
  2. برج جده دارای 59 آسانسور و 12 پله برقی خواهد بود و پنج تا از این آسانسورها دو طبقه خواهند بود. آسانسورها به سرعت آسانسورهای معمولی نمی رسند، زیرا تغییر فشار هوا در آن ارتفاعات باعث حالت تهوع می شود. سه لابی آسمانی از رفتن هر آسانسوری تا بالای آن جلوگیری می‌کند و نیاز به کابل‌های بسیار بزرگ را از بین می‌برد.

 

  1. دارای ویژگی های با تکنولوژی بالا. یک سیستم دیوار بیرونی با کارایی بالا، از جمله شیشه های با رسانایی کم، با کاهش بارهای حرارتی، مصرف انرژی را به حداقل می رساند.

 

 

  1. در سه طرف آن پاسیوهای فوق العاده خنک وجود دارد. هر طرف دارای یک سری بریدگی های سایه دار است که در آن تراس های فضای باز مناظر بسیار زیادی از جده و دریای سرخ ارائه می دهند.

 

10. این سازه عظیم حاوی 80000 تن فولاد خواهد بود. بخش هایی از هسته شامل بتن چند متری خواهد بود.

 

Jeddah Tower - Wikipedia

آخرین مطالب
اشتراک گذاری
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}